مدیر سئو و بهینه سازی سایت

روش های اصولی و درست از سئو سایت

مدیر سئو و بهینه سازی سایت

روش های اصولی و درست از سئو سایت

مدیر سئو و بهینه سازی سایت

شاید به شما هم وعده داده باشند که در عرض یکماه به رتبه و صفحه اول گوگل می رسید؟ آیا می دانستید که این دسته از سئوکاران، از روش های کلاه سیاه سئو استفاده می کنند؟ آیا می دانستید که تکنیک های کلاه سیاه سئو مانند لینک ها و متنون پنهان، استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی و ... بسیار خطرناک هستند! بهترین روش استفاهد از کمک های یک مشاوره حرفه ای سئو و خدمات سئو قابل اعتماد است. برای این کار بهتر است که بر روی این لینک کلیک کنید تا با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

الگوریتم گوگل پنگوئن روی چه مواقعی اصلی است؟

سه شنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵ ب.ظ

الگوریتم گوگل پنگوئن روی چه مواقعی اصلی است؟

 

پنگوئن یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در تاریخ ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد . هدف از انتشار این الگوریتم , پیکار با وبسایت های اسپمری است که در آن‌ها اصول و قواعد گوگل رعایت نشده و از روش های غیر بنیادی ( Black hat ) جهت بهینه سازی وب سایتشان استفاده میکنند . همچنین با سایت هایی که بهینه سازی بیش تر از حد ( مدیر سئو و بهینه سازی سایت ) استفاده میکنند مقابله مینماید . از این روش ها میتوان Keyword Stuffing و Page Cloaking را نام برد .

https://ismaeilsahab.ir/algorithm-penguin/

در Keyword Stuffing , لغات حساس به صورت مصنوعی تکرار شده و از موقعیت طبیعی خارج میشود .

algorithm-penguin
 

 

Page Cloaking هم روشی است که با استفاده از آن صفحات وب را می توان به روش های متفاوت نمایش بخشید . به عنوان مثال مطالبی در صفحه های قرار داده میشود که موجب ترافیک بیشتر وبسایت و بهبود درجه آن میشود در شرایطی که این مقاله برای خواننده اثر گذار نیست . به همین بهانه از این روش برای عدم نمایش محتویات برای کاربران به کارگیری میشود در حالیکه موتورهای جستجو این نتایج را تماشا می‌نمایند . به در صورتی‌که موتورهای جستجو متوجه به کارگیری از چنین تکنیکی شوند , به سرعت وبسایت را از نتایج جستجو حذف خواهند کرد .

 

بنابر اصول الگوریتم پنگوئن بسیاری از سایت ها پنالتی و رده خود را ازدست داده و یکسری تارنما ها از صفحات پایان در صدر فهرست جستجوها قرار گرفتند . پس از قطعی شدن نتایج نتیجه ها از تغییرات الگوریتمی پنگوئن گوگل اظهار کرد که این الگوریتم نزدیک به ۳ . ۱ درصد از نتایج زبان انگلیسی و حدود ۳ درصد از لهجه هایی نظیر آلمانی و عربی را زیر تاثیر قرار داده که ولی در وب سایت های با محتوای اسپم درصد آن بیشتر است .

 

مهم‌ترین به روز پنگوئن آپدیت دوم آن بوده که در تاریخ ۲۵ می همان سال نشر یافت و بیش از ۱۰ درصد از نتایج گویش انگلیسی گوگل را پایین تاثیر خود قرار داد .

تفاوت میان الگوریتم پنگوئن و پاندا

 

هدف الگوریتم پاندا نبرد با وبسایت هایی است که دارای محتوای ضعیف بوده و دارای تبلیغات فراوانی میباشند به صورتی که برای کاربر ساخت مزاحمت کرده و محتوای مناسب و مفید به کاربر ارائه نمیدهد . در واقع این الگوریتم بیشتر کاربر محور است .

 

ولی در الگوریتم پنگوئن تمرکز بر روی حذف تارنما هایی است که اسپمر بوده و سعی در فریب دادن گوگل را دارا‌هستند .

 

عوامل تاثیر گذار بر افت رتبه به وسیله پنگوئن

 

استفاده از باصرفه سازی تارنما کلاه سیاه Black hat SEO

باصرفه سازی بیشتراز حد Over optimization

رعایت نکردن اصول لینک و پیوند بیلدینگ و چگالی بالا Anchor text

محتوای ضعیف و تکراری

خرید و فروش پیوند

لینک و پیوند های اسپم

 

https://ismaeilsahab.ir/google-hummingbird/

 

تاریخچه گوگل پنگوئن

 

تاریخچه بروزرسانی الگوریتم پنگوئن گوگل را در تحت بازدید کنید :

 

الگوریتم پنگوئن ۱ . ۰ در تاریخ ۲۴ آپریل سال ۲۰۱۲ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۱ . ۱ در تاریخ ۲۶ می سال ۲۰۱۲ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۱ . ۲ در تاریخ ۵ اکتبر سال ۲۰۱۲ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۲ . ۰ در تاریخ ۲۲ می سال ۲۰۱۳ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۲ . ۱ در تاریخ ۴ اکتبر سال ۲۰۱۳ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۳ . ۰ در تاریخ ۱۷ اکتبر سال ۲۰۱۴ منتشر شد

الگوریتم پنگوئن ۴ . ۰ در تاریخ ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۱۶ منتشر شد

 

روش های ریکاوری در صورت جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن

 

پنالتی شدن تارنما بوسیله پنگوئن به دلیل لینک و پیوند های اسپمی و بهینه سازی سایت بیش از حد است . اگر که وبسایت شما پایین تاثیر این الگوریتم قرار کرفته است جهت رفع آن اقدامات زیر را انجام دهید :

 

همه لینک های Side - wide گرفته شده را را حذف نمائید .

Anchor Text پیوند ها را به صورت ترکیبی بگیرید .

از وب سایت ها و صفحاتی که بیشتراز ۱۰۰ External link دارا‌هستند بک لینک نگیرید .

از سایت های زیادی که بر روی یک IP address هستند لینک و پیوند دریافت نکنید .

بهینه سازی بیشتراز میزان ( Over Optimization )

 

 

مثلا زمانیکه شما در صفحه ای از وبسایت خود بیش تر از یکبار از تگH1 به کارگیری کرده و به اصطلاح باصرفه سازی بیشتراز حد انجام میدهید , این مورد قادر است برای شما نقص‌ ساز شود .

 

زیرا در‌این‌صورت‌ دقت شما بیشتر بر روی موتورهای جستجو خواهد بود تا جلب رضایت کاربران و گوگل بر روی این داستان به شدت مهم است .

پنگوئن

در شرایطی که هدف شما از ساخت وب سایت جلب اعتنا از سمت موتورهای جستجو باشد , به‌این عمل Over Optimization گفته میشود که در‌این‌صورت وب سایت شما جریمه خواهد شد .

 

برای بازیابی از این خلل وبسایت خود را بررسی نمایید و آغاز نمایید به ساخت محتوای تازه و موءثر .

 

درصد بالای Anchor text تکراری

 

یکی دیگر از دلایل جریمه شدن توسط الگوریتم پنگوئن استفاده از انکورتکست های تکراری است . مبتنی بر آمار وبسایت Search Engine Watch , در صورتی ۶۰ درصد Anchor Text ها یکسان باشد شما Penalized خواهید شد . پس کارایی نمایید متن های انکورتکست های تارنما شما متفاوت باشد .

 

لینک های فوتر ( Footer Links )

 

لینک و پیوند هایی که در بخش فوتر وب سایت قرار می‌گیرد می‌تواند لینک و پیوند های داخلی و یا خارجی باشد . برای جلوگیری از پنالتی شدن وب سایت میتوانید از لینک های رندوم استفاده کرده و یا این که یک یا دو پیوند در فوتر وب سایت قرار دهید .

 

پیوند های اسپم ( Spammy Links )

 

تا قبلی از الگوریتم پنگوئن شرایط بدین صورت بود که فقط پیوند های خوب مورد بررسی قرار گرفته و از لینک و پیوند های ضعیف صرف نظر می‌شد . البته در الگوریتم پنگوئن تمامی پیوند ها مورد بررسی قرار گرفته و با توجه به اهمیت و توان ( Authority ) به آنان امتیاز داده میشود .

 

برای ریکاوری از این مشکل شما بایستی با ابزارهای گوناگونی مانند Open Site Explorer یا Ahrefs لینک و پیوند های ورودی خود را بررسی نموده و لینک و پیوند های ضعیف را حذف نمائید .

 

مورد ها ذکر شده از عوارض مهم پنالتی شدن تارنما ها است . دلایل دیگری از جمله بک پیوند از سایت های نامرتبط و یا لینک های داخلی ضعیف نیز میتواند در پنالتی شدن تارنما شما نقش داشته باشد .

 

در حالتی‌که هرمورد از مورد ها بالا در وبسایت شما وجود داشته باشد اولین کار این است که خلل را حذف کرده و موارد تحت را در نظر داشته باشید :

 

از سایت هایی که با وبسایت شما هم مسئله هستند بک لینک و پیوند بگیرید .

همواره Google Webmaster Tools را در نظر داشته و تغییرات آن را تحلیل نمائید .

مطالب تکراری ( Duplicate Content ) را سریعا حذف فرمائید .

 

زمانیکه شخصی در گوگل مطلبی را جستجو میکند , و به جای مطالب مرتبط و متفاوت , مطالب تکراری برای او به نمایش در می‌آید , گوگل در صورت تکراری بودن آن محتوا جریمه ای برای وب سایت در نظر خواهد گرفت . همت فرمایید که مطالب مرتبط را به یکدیگر لینک دهید و دستکم یک بار در ماه لینک های وب سایت را بررسی نموده و پیوند های ضعیف و اسپم را حذف فرمایید .

 

ویژگی‌های الگوریتم گوگل پنگوئن ۴٫۰

 

الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ دارای دو ویژگی دارای اهمیت است :

 

۱ . عمل کردن به صورت لحظه ای ( Real - Time )

 

اشخاصی می باشند که حتی با وجود حذف کلیه لینک های اسپمی و بی کیفیت از وبسایت خود باز هم به صورت قبل برنگشته اند .

https://ismaeilsahab.ir/google-rankbrain/

با به روز رسانی جدید الگوریتم پنگوئن برای چنین سایت هایی , وضعیت جدیدی پدیدآمد که می توانند در لحظه این تغییرات را در سایت خود بازدید کنند . زیرا که در آپ دیت جدید به صورت Real - Time فعالیت می کند . در حالیکه موتور جستجوی گوگل در حالCrawl و Index وب سایت ها است , الگوریتم پنگوئن نیز در همان لحظه , وب سایت ها را بررسی کرده که در طی این بررسی برخی از سایت ها ممکن است جریمه شده و برخی دیگر از وضعیت جریمه خارج شوند . با استفاده از تغییرات جدید در‌این الگوریتم , داده های این الگوریتم در لحظه و آنی ارزیابی و به روز شده و در سود تغییراتی که اعمال میشود بسیار سریعتر از قبل خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۳۰
پریناز فراهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی